Latest Movie :
Home » , » Kuburan Ditengah Proyek Gedung Tinggi

Kuburan Ditengah Proyek Gedung Tinggi

{[['']]}
Opoae ~   Sebuah kuburan yang terletak di atas bukit yang dikelilingi projek sebuah bangunan kediaman di sini, utara China masih tidak dipindahkan.Kubur itu dipercayai wujud sejak tahun 2004 lagi.Pihak pemaju meneruskan kerja-kerja pembinaan di sekeliling bukit setinggi 10 meter itu selepas keluarga si mati enggan memindahkan kubur tersebut.


http://www.opoae.com/2013/02/kuburan-ditengah-proyek-gedung-tinggi.html


Keluarga si mati enggan menerima pampasan sebanyak AS$160,454 (RM488,903) yang ditawarkan oleh pihak pemaju supaya memindahkan lokasi kubur itu.Pihak keluarga si mati itu menunggu tarikh yang dianggap bertuah untuk memindahkan kubur tersebut.

http://www.opoae.com/2013/02/kuburan-ditengah-proyek-gedung-tinggi.html

Kerja-kerja pembinaan itu dijangka siap pada April tahun depan.Pada Ahad lalu, media melaporkan pihak berkuasa China telah merobohkan rumah lima tingkat yang terletak di tengah-tengah sebuah lebuh raya baharu dan menjadi kontroversi baru-baru ini.

http://www.opoae.com/2013/03/kuburan-ditengah-proyek-gedung-tinggi.html

Ketua kampung Xiayangzhang, Chen Xuecai memberitahu AFP bahawa rumah itu diroboh selepas pemiliknya yang juga seorang penternak itik, Luo Baogen setuju untuk menerima pampasan sebanyak AS$41,000 (RM124,615) daripada pihak pemerintah.-Kosmo

Baca Juga:  
Sumber: http://forum.viva.co.id/aneh-dan-lucu/616803-buseet-dah-kuburan-di-tengah-tengah-gedung-tinggi.html
Share this article :
 
Copyright © 2011. Info Didunia - All Rights Reserved
Proudly powered by Blogger